Cine este Net’u?

Ce este Net'u tata?

Pana la urma azi l-am intrebat pe tati… Papa? Adica ai ceva sa imi dai de mancare? Nu, dragul meu…nu iti dau pentru ca ti se taie pofta de mancare…

Nu, am glumit…nu l-am intrebat despre mancare…ci m-am gandit eu asa cum numai eu pot gandi caci sunt cu neuronii noi si inca in rodaj… Cine este Net’u? De curand l-am auzit petata ca Net’u a cazut…si era trist… Apoi ca a venit Net’u…si s-a bucurat… eu m-am dus repede repede la usa si am vazut ca … nu era nimeni… dar unde venise. Net’u  asta cred ca este ruda cu Buni, cu Daia… ca la toti se bucura parintii mei…

Acuma…sa va spun eu drept… Mama nu se prea bucura cand vine Net’u… parca bucuria este mai mult de partea lui tati. Asa ca m-am dus la el sa il intreb … Mai tatuca mai… cine este Net’u….?!?!

Si tata a incepit sa spuna ca la inceput erau numai doua calculatoare care lucrau programe separate si se gandeau separat. Si a venit adminul de retea si a spus sa fie legatura intre ele si dintr-o data cele doua calculatoare s-au trezit legate intre ele. Si pentru ca vazu Adminul de retea ca treaba era oabla a fost multumi. A doua zi erau doua calculatoare pe o sara si pentru ca reteaua nu cadea au mai chemat inca un terminal… Trei terminale se pinguiau pe o sarma de Utp…si pentru ca desi era de 10Mbps reteaua nu cadea… au mai tot chemat si un server… (asta este un fel de director printre calculatoare…un fel de sef de echipa mai tare).

Si tata imi povestea ca la un moment dat erau multe calculatoare… dar erau mititele si doar se jucau si multe pierdeau pachete si informatii… Ba chiar ca unele se mai imbolnaveau si transmiteau boala mai departe…asa cum am racit si eu o data si am dat lu’ tati si lu’ mami mucishorii mei sa stea si la ei.

Si cand vazu adminu de retea ce se intampla s-a gandit sa inceapa sa pedepseasca cu cate o inundatie mica (flood – na) si a vazut ca se mai reglau retelele si atunci a zis adminu sa se faca un net imens mare mare cat Pamantu asta mare… ba lung, ba lat cat pamantul. Dar Pamantul stim cu totii ca nu are lungime si nici latime pentru ca nu i s-au dat asemenea atribute.

Si asa aparu Net’u. Cica Net’u este asa…cum sa zic… o panza mare de paianjen dar care este din fire de calculator. Si panza asta este atat de deasa si atat de mare incat ma poate face pe mine, Matei, s avorbesc in Canad desi eu sunt in Romania. Asa mi-a zis tata. Si este mare mare mare…si nici nu are nici inceput si nici sfarsit si daca vorbesti de Net’u vorbesti de viteza, de capacitate, de relevanta, de Cartea Fata (tata mi-a zis ca pe Cartea Fata (-facebook – na) nu am ce face ca acolo se aduna toata valma …

Si am inteles ca Net’u este asa mare… dar intrebarea mea este… Daca este peste tot de ce cade? daca totusi cade unde cade? Daca nu cade de unde vine? Si unde se duce cand se duce ca sa vina?

Intrebari la care tata nu a stit sa raspunda… dar a mustacit si mi-a dat computerul sa va scriu astea…


2 responses to “Cine este Net’u?

  • oanaclara

    Pe piciul din imagine iti vine sa-l mananci.🙂
    Dulce poveste ! La mai multe!

  • povesteadarieinicole

    Pai se vede treaba ca tati e foarte priceput🙂.Super tare povestea , sunt curioasa de reactiile lui Matei cand va creste si va descoperi singur tot ce ai scris tu aici.Sigur va avea niste update uri de facut😀.Bravo tati!

Lasă un răspuns

