O campanie pentru lectura si nu numai…

Un site – Edukid.ro – si o Librarie – Humanitas din Iasi – au facut invitatia catre parinti si nu numai de a spune cum pruncii lor au descoperit povestile in cadrul Campaniei Imbratisam lectura – editia junior la adresa http://edukid.ro/loc-de-joaca/concurs-cum-am-descoperit-povestile. Eu inca nu stiu sa citesc, dar stiu sa scriu. Interesant este ca invitatia a venit dupa ce am scris povestea lui tati. Mi-a placut foarte mult ca acest concurs se adreseaza tuturor celor care cred ca „pentru ca vrem ca ei – adica noi –  sa fie mai buni decat noi – adica decat ei -”. Si eu sper din tot sufletul ca sa facem o viata mai buna.

Pentru tati povestile erau cele cu Ali Baba si cele cu Familia Chit-Chit spuse de tati lui… Si tati meu mereu il corecta pe tati al lui ca stia mai bine povestile. Dovada ca acum si eu stiu sa scriu mai bine ca tata si povestea spusa de el (de citit AICI). Apoi tati a descoperit Povesti Nemuritoare si seria Jules Verne. Mai de curand a hotarat sa doneze fosta serie Jules Verne si a inceput sa faca rost de actuala serie Jules Verne pentru… da – ati ghicit bine – pentru mine. Si a mai luat si colectiile de povesti care au aparut cu alt ziar asa ca eu abia astept sa stiu sa citesc. Cred ca voi invata inca de la 3 ani; deja recunsoc cuvintele PIS si HAM atunci cand tata le scrie pe computator.

Eu prima poveste am ascultat-o cu adevarat pe undeva pe la -2 luni (adica cu doua luni inainte de venirea mea majestuoasa pe acest Pamant) si era o poveste despre mine ca print care voi cauta o printesa… Ma rog, povestea asta era cam copiata. Dupa care tata mai mult mi-a cantat si acum cateva zile am adormit frumos pe o poveste spusa de el. A doua zi l-am intrebat daca mai stie ce a spus, a zis ca nu… Si i-am zis (textual): Abla bla gl, glo glo grau? (adica Vezi ce noroc ai cu mine ca stiu sa scriu si am si tinut minte povestea spusa de tine aseara cand ama dormit?).

Este foarte probabil ca eu sa mai am pana sa invat sa citesc… deocamdata, asa cum am mai scris, dar nu stiu pe unde ca nu stiu sa citesc ce am scris –  sunt convins, asa cum numai o inimioara de copilas poate, ca povestile pe care le voi citi vor fi frumoase. Pentru ca ele ofera o imagine asupra vietii asa cum este ea – frumoasa si idilica – nu asa cum o vad majoritatea adultilor: plina de stress, urata si condusa de can-can-urile de la teveu. A propos… V-am spus ca tati si mami au dat televizorul din dormitor pentru ca au inceput sa citeasca pentru ca eu sa iau exemplu de la ei? Daca as fi emo as spune: Ce true!

Multumim celor implicati!

PS: Si stiu ca cei de la edukid ofera tuturor participantilor niste cupoane pentru jucarii pentru mine! Maaaaa’a


5 responses to “O campanie pentru lectura si nu numai…

Lasă un răspuns

