Mic dictionar Matei – romana

Este deja timpul sa incepem primele cursuri de intelegere ale limbii mele. Pachetul de cuvinte folosit de mine este extrem de standardizat si corelat cu nevoile stricte de comunicare. Nu folosesc metafore, fraze intortocheate. Totul este simplu si frumos. Ca o poveste. Totul este ca voi, dragii mei adulti (nu stiu cine v-a facut adulti pe voi, asa v-am gasit cand am venit pe lume) sa imi invatati limba.

Asa cum ploiesteanul transnational Nichita Stanescu spunea ca pentru el Iarba este iarba… si ma gandesc ca el se gandea la Amsterdam…  eu va spun urmatoarele:

mama = 1. este persoana aia draguta care sta pe langa mine si imi da laptic. 2. este lapticul insusi; 3. este genul de mancare solida pe care il primesc atunci cand ne asezam la masa; 4. ton nervos: mi-e foame

tata = 1. persoana aia care nu este draguta pentru ca sta neras si care se joaca cu mine; 2. joaca cu persoana de la definitia 1.; 3. orice ma amuza…

brrr-brrrum = 1. masina lui tati si mami; 2. orice masina care poate fi folosita ca atare, incluzand aici orice vehicol cu roti (carucior, trotineta) 3. (spre sau dinspre) afara

ham-ham = 1. caine 2. (spre sau dinspre) afara

a-pa = 1. biberonul plin de apa sau lapte; 2. mi-e sete (foarte rar folosit)

eeei = 1. bravo-ti-ai dat seama ce am vrut sa spun; termen apreciativ la adresa voastra in cazurile rare in care va prindeti repede ce am vrut sa spun

Ei? = 1. intrebare prin care cer informatii suplimentare; 2. masura de referinta ceruta privind ceva ce eu am facut si tu nu mi-ai spus daca este bine sau nu

pa-pa = 1. poti sa pleci; 2. pot sa plec si tu daca vrei vii; 3. ma poti lasa in pace, ai fost ok pana acum, dar astepraile mele sunt mult mai mari si ma pot disponibiliza de tine (cel putin momentan)

titi = 1. ham-ham-ul lui buni in acceptiunea mea.

mieeeeu = 1. cum face pisica (foarte rar folosit) 2. mi-e drag de tine; 3. mi-e somn (corelat cu o aplecare a capului catre poala ta sau catre mana facuta caus)

iii?(!) = 1. cerere expresa de a urmari directia mainii mele si a-mi da ceea ce cer. Posibilitati de utilizare: pune muzica, da-mi telefonul, vreau acasa, mergem acolo, etc


Lasă un răspuns

