Despre colici si alte chestii mici

Buna tuturor… Am stat cam mult pe tanjeala si asta pentru ca vremea a fost asa frumoasa in Bucuresti incat mi-a venit sa o invit pe mami zilnic sa ma duca cu caruciorul pe afara. Vremea frumoasa, calduroasa, soarele care ne imbia la savurarea unor portii bune de somn. mami nu stiu de ea, dar eu am dormit asa biiiineeee…

Data trecuta va promiteam ca voi vorbi cu tati despre colici. Dar nu am prea avut timp, agenda mea de papat, facut partzuri si alte produse in Pampersii incapatori a fost prea incarcata si gata! – am amanat discutia. Dar azi voi vorbi despre colici. Orice bebe mic stie si cunoaste puterea nefasta a ceea ce papam asupra stomacelului si a intregului traect digestiv. Nimeni nu stie cu adevarat ce sunt colicii, dar din cate i-am resimtit eu sunt direct legati de starea extrem de proasta care o aveam cand aveam gazutze in stomacel.  Si incepeam sa urlu de ai mei nu mai stiau ce sa imi faca. Cu timpul a existat pericolul ca eu sa ma rasfat prea tare, dar in primele 2-3 luni acest perocol nu exista. Asa ca de fiecare data cand bebe plange… fiti pe langa el. O mana calda, o burtica de mamica sau chiar si o mangaiere imi pot face minuni si sa ma calmeze.

Tati si mami stiau si de ceaiul de anason cu chimen… Metode vechi. Burtica ma durea in continuare si faceam galagie dupa galgie. Ni s-au recomandat si Sab Simplex… Ma rog. Substanta activa principala este Simethicone (o gasiti scrisa in diferite forme). Dar ceea ce mi-a placut mie foarte mult a fost Infacol. Infacol-ul este un produs britanic (cred ca i se spune asa de la gustul de portocale) dupa care urmeaza indubitabil masa, la cel mult 5 minute dupa. Nu mi se da Infacol nici in timpul, nici dupa masa, ci exact inainte cu cateva minute. Infacol nu se gaseste in Romania decat pe piata neagra (cum ar fi cea alba?) si il recomand doar pe propria raspundere a parintilor. Dar atat mie cat si multor altora ne-a facut foarte bine. In principiu pe piata bucuresteana medicamentul se vinde cu un pret intre 40 si 80 de lei. Cei care cer 40 cer un pret corect, zice tati, iar de Sarbatori a luat chiar si la oferta 3 bucati cu 90 de lei. Cei cu 80 de lei sunt niste … (scuze iar am regurgitat ceva si nu mai stiu ce vroiam sa spun).

[Mai multe detalii despre Infacol puteti gasi la pagina producatorului Forrest Laboratories (UK). ]

Cand colicii deranjeaza rau rau de tot am trecut pe Gripe Water. Super fain… Risc sa devin dependent de aceea nu am voie sa iau de mai mult de trei ori pe zi maxim cate o lingurita. Dar mirosul ma innebuneste, iar dupa aceea dau toate gazele afara pe toate partile… hic… si cu zgomot de anunt tot cartierul. tati a crezut ca i s-a stricat subwooferul de la statia lui..

Pentru a ma calma imi mai puteti face si ceai de tip babyCalm. In 100 ml de apa fiarta si max o lingurita rasa de zahar puneti un plic de ceai pe care apoi mi-l puteti da inca din prima saptamana de viata. Mare grija la temperatura…Maxim 40 de grade, sa para usor calduta. Acest tip de ceai ma ajuta uneori si daca suntem in parc si mama nu are cum sa imi dea sa sug si beau putin ceai permitand sa ajung pana acasa…

Tot pentru colici este bine ca si mami sa nu manance sau sa bea chestii tari care m-ar da peste cap. Nu mai mult de un pahar de alcool pe zi (ar fi bine chiar jumate sau mai putin, asa cum face mami al meu). Si gata cu asta. eu deja sunt in 2 luni jumate si nu mai tip (chiar asa de ) mult. M-am mai calmat si chiar rad la tati cand imi povestete de piticul care face baie in ibric. Am inceput sa fac baita in cada si chiar si inot. Fac pluta si imi tin respiratia daca apa imi vine peste obrajiori… Dar asta este altceva.

Inca un lucru: Daca tip prea mult si am burtica tare si sunt colici… mangaiati-ma usor pe burtica in sensul acelor de ceasornic, sau tineti manuta calda peste burtica mea… Mai ma puteti pune si pe burtica voi stand pe spate culcati… asa pot si eu sa ma linistesc. NU recoamnd pernute si saltelute electrice pentru simplu fapt ca nu stiti cand ma poate arde sau sa ma simt inconfortabil…si inconfortabil inseamna automat mai multe tipete…

Uaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh


2 responses to “Despre colici si alte chestii mici

  • mami

    Buna tuturor.
    Ma certa lumea ca ii las doar pe baietii mei sa scrie, iata ca am 2 minutele sa las si eu un comentariu.
    Voiam sa completez faptul ca fiecare bebe e diferit si poate reactiona diferit si la colici si la tratament. Daca aveti un ajutor permanent, sau daca va e simplu, puteti sa folositi si o carpa incalzita cu fierul de calcat, dar, in principiu, acesta solutie este de fff scurta durata si presupune sa tot stai cu fierul de calcat in mana.
    La Matei, care a sufetit destul de rau colicii, solutia cea mai buna a fost burtica pe burtica. De cand am inceput sa facem si exercitiile, am invatat sa ii masez burtica in asa fel incat sa ii trimit gazele cat mai usor spre evacuare (in sensul acelor de ceasornic), apoi cu picioarele lui indoite, ii apasam pe burtica si…faaassss.
    Perioada de maxima explozie este intre o luna si jumatate si doua si jumatate, dar iarasi depinde de copil si de sistemul lui digestiv.

    Ca si un mic avantaj al acestei perioade plina de plans si dezolare ca nu prea stii ce sa ii faci mai mult, o sa vedeti cat de mult conteaza ca esti cu el nonstop : ii intelegi plansul – ce vrea si cand vrea doar din inflexiunea vocii, il vezi cand zambeste, cand incepe sa gangureasca, cand iti face cu ochiul, incepe sa fie mai devreme activ (comparativ cu copilasii care nu au colici si care doar mananca si dorm).
    Nu va lasati doborati/ doborate :) de aceasta perioada, nu tineti regim (sa mancati doar piept de pui si iaurt :))…bebelul daca nu are sistemul digestiv complet dezvoltat tot va suferi pana cand acesta se maturizeaza.

  • Matei

    Maaaaamiiiii…. eu dorm si tu te tii de prostioare?? Uaaaauuuu! Dar sa stiti ca are dreptate

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

